Професії


Курс «Комп’ютерні технології та майбутня професія»

Друга частина програми «Комп’ютерні технології та майбутня професія» має на меті сприяння розвитку в учнів навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій для визначення власних схильностей і здібностей, пошуку в Інтернеті інформації щодо різних професій та особливостей ринку праці в Україні та на регіональному рівні.  Програма сприяє усвідомленому вибору навчального профілю та майбутньої професії.  Всі вправи і проекти цієї частини спрямовані на дослідження проблем, пов’язаних з професійним розвитком людини, питаннями трудової міграції та інших проблем, притаманних розвитку ринку праці в Україні. 
Завдання курсу:
·     Формування в учнів знань та уявлень  про світ професій, кваліфікаційні характеристики, ринок праці та можливості використання інформаціно-комунікаційних технологій в різних професіях
·     Формування знань та початкових навичок з профдіагностики, вміння ідентифікувати та визначати за допомогою тестів  свої інтереси, нахили, використовуючи для цього різноманітні ресурси (друковані та веб-матеріали) 
·     Формування життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних навичок
·     Розвиток в учнів уміння самостійно за допомогою використання різноманітних ресурсів (Інтернет, друкований та Електронний довідники, інші учасники курсу) опановувати комп’ютерні технології для вирішення конкретних завдань.
·     Формування в учнів умінь застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для розв’язання проектних завдань  з дослідження проблем та виконання проектів, пов’язаних з професійним розвитком особистості та соціальних проблем, пов’язаних з трудовими ресурсами та розвитком ринку праці в Україні. 
·      Формування навичок оцінювання, само та взаємоперевірки згідно визначених та наданих критеріїв оцінювання виконаної роботи та діяльності  
Характеристика структури навчальної програми
 Структура начальної програми залежить від умов проведення занять та рівня комп’ютерної  підготовленості учнів. За умови, що учні  не мають початкових навичок роботи на комп’ютері, або мають лише початкові навички рекомендується послідовне проведення занять - спочатку за першою частиною -«Комп’ютерні технології для місцевої спільноти», а потім за другою частиною -«Комп’ютерні технології та майбутня професія». 
В залежності від умов навчального закладу і навчальних цілей, які ставлять перед собою викладачі, керівники школи та громада, можливе окреме самостійне використання кожного курсу. Проте слід зауважити, що самостійне впровадження тільки другої частини курсу можливе тільки за умови наявності у школярів достатнього рівня навичок роботи з офісними комп’ютерними програмами, які вони вивчали на уроках інформатики. Використання цього курсу тісно пов’язане з навчальними планами та програмами з інформатики, які на сучасному етапі дуже відрізняються в залежності від регіону, рівня забезпеченості комп’ютерною технікою та доступу до Інтернету.